Siirry sisältöön
Ajankohtaista

Eksoten puhelinpalveluajat laajenevat porrastetusti 1.9. alkaen

eksote.jpg
31.8.2021 14:13

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri (Eksote) siirtää puhelinpalvelunsa Kaiku24 -yhtiölle 1. syyskuuta alkaen. Asiakkaille muutos näkyy ensisijaisesti laajempina puhelinpalveluaikoina, joita otetaan Eksotessa käyttöön porrastetusti. Asiakkailla on jatkossa myös aiempaa laajempi mahdollisuus jättää soittopyyntöjä.

Eksoten puhelinpalvelut palvelevat asiakkaita seuraavalla tavalla.
1.9. alkaen:
Eksoten puhelinvaihde puh. 05 352 000 palvelee kuten ennenkin ma-pe kello 8–16.
Rokotuspuhelinpalvelu puh. 05 352 2355 palvelee kuten ennenkin ma-pe kello 9–16.
Ajanvaraus: laboratorio, fysioterapia ja Etelä-Karjalan keskussairaalan poliklinikat 05 352 6000 palvelee ma-pe kello 7–18. 
o Asiakas voi 1.9. alkaen jättää 05 352 6000 soittopyynnön ma-pe kello 7–16.
o Asiakas voi perua fysioterapiaan ja laboratorioon varatun ajan 24/7 lähettämällä tekstiviestin numeroon +358 45 7395 9041. Tekstiviestiperuutukseen tulee laittaa etunimi ja sukunimi (lapsen nimi, jos perutaan lapsen aikaa) ja minkä vastaanottoajan peruu. Aika tulee peruuttaa vuorokausi eli 24 tuntia ennen sen alkua, jotta aika katsotaan perutuksi.
 
13.9. alkaen:
Päivystysapu 116 117 palvelee kuten ennenkin 24/7. 
o Asiakas voi 13.9. alkaen jättää soittopyynnön päivystysapuun ma-su kello 7–20.
Mielenterveys- ja päihdepalvelut puh. 05 352 4610 palvelee kuten ennenkin 24/7. 
o Asiakas voi 13.9. alkaen jättää soittopyynnön mielenterveys- ja päihdepalveluihin ma-pe kello 7–16.
 
15.9. alkaen:
Terveys- ja hyvinvointiasemat puh. 05 352 7260 palvelee ma-pe kello 7–20.
15. syyskuuta alkaen Eksoten kaikkien terveys- ja hyvinvointiasemien puhelinpalvelut siirtyvät numeroon 05 352 7260. 
o Asiakas voi 15.9. alkaen jättää soittopyynnön terveys- ja hyvinvointiasemalle puh. 05 352 7260 ma-pe kello 7–16.
o Asiakas voi 15.9. alkaen perua varatun ajan terveys- ja hyvinvointiasemalle 24/7 lähettämällä tekstiviestin numeroon +358 45 739 59038.
Opiskeluterveydenhuolto puh. 05 352 7260 palvelee ma-pe kello 7–20. 
o Opiskeluterveydenhuollon asiakas voi 15.9. alkaen jättää soittopyynnön ma-pe kello 7–16.
o Opiskeluterveydenhuollon asiakas voi 15.9. alkaen perua varatun ajan 24/7 lähettämällä tekstiviestin numeroon +358 45 739 59038.
Neuvola puh. 05 352 8502 palvelee ma-pe kello 7–20. 
o Neuvolan asiakas voi 15.9. alkaen jättää soittopyynnön ma-pe kello 7–16.
o Neuvolan asiakas voi 15.9. alkaen perua varatun ajan 24/7 lähettämällä tekstiviestin numeroon +358 45 7395 9039.
Suun terveydenhuolto puh. 05 352 7059 palvelee ma-pe kello 7–16. 
o Suun terveydenhuollon asiakas voi 15.9. alkaen jättää soittopyynnön ma-pe kello 7–14.
o Suun terveydenhuollon asiakas voi 15.9. alkaen perua varatun ajan 24/7 lähettämällä tekstiviestin numeroon +358 45 7395 9040.

Eksoten sosiaalipalveluiden uusi puhelinpalvelu avataan myöhemmin ja siitä tiedotetaan lähempänä ajankohtaa.

Varattu aika tulee perua vuorokautta eli 24 tuntia ennen sen alkua
Aika tulee peruuttaa vuorokausi eli 24 tuntia ennen sen alkua, jotta aika katsotaan perutuksi. Eksotessa ajan voi perua soittamalla, jättämällä soittopyynnön tai osassa palveluissa myös tekstiviestiperuutuksella. Tekstiviestiperuutuksen voi tehdä ympäri vuorokauden jokaisena viikonpäivänä. Tekstiviestiperuutukseen tulee laittaa etunimi ja sukunimi (lapsen nimi, jos perutaan lapsen aikaa) ja minkä vastaanottoajan peruu. Maksu käyttämättä jätetystä hoitoajasta peritään asiakasmaksulain ja asiakasmaksuhinnaston mukaisesti.

Soittopyyntö netissä
Asiakas voi jättää myös verkkosivujen eksote.fi kautta soittopyynnön. Tarkemmat tiedot löytyvät Eksoten verkkosivuilta ja asiointipalvelusta.  
 
Lisätietoja medialle: 
Eksoten puhelinpalvelut: Jaana Luostarinen, projektipäällikkö, Eksote (1.9. alkaen Kaiku24), puh. 040 651 3986
Kaiku24 -toimintaan liittyen: Kari-Mikael Markkanen, toimitusjohtaja, Kaiku24, puh. 040 552 9534